Ocjena stanja S obzirom da je stupanjem na snagu Zakona o akvakulturi (Narodne novine, broj 130/17) izdvojen dio Zakona o slatkovodnom ribarstvu (Narodne novine, br. 106/01, 7/03, 174/04, 10/05 - ispravak, 49/05 - pročišćeni tekst i 14/14) koji se odnosi na slatkovodnu akvakulturu, bilo je nužno pristupiti izradi novog zakonskog okvira za slatkovodno ribarstvo. Također, postoji potreba za jasnijim izričajem radi izbjegavanja dvostrukog tumačenja kao i za uvođenjem određenih zakonskih normi sukladno važećem zakonodavstvu Europske unije u dijelu uređenja tržišta ribom, te je stoga bilo potrebno izraditi nova zakonska rješenja. Nadalje, primjenom SCM (Standard Cost Methođ) metodologije izračunato je aumimshativuo opterećenje za sve sudionike u slatkovodnom ribolovu te je Akcijskim planom za administrativno rasterećenje gospodarstva 2018. predviđena izmjena propisa kroz donošenje novog zakona koje će rezultirati rasterećenjem od oko 650.000,00 kuna godišnje. I) dijelu slatkovodnog ribolova definiraju se mjere rasterećenja subjekata u slatkovodnom ribolovu (ovlaštenika ribolovnog prava-ribiča, kao i ovlaštenika povlastica za gospodarski ribolov-ribara) kroz ukidanje mnogih administrativnih obveza, kao npr. zahtjeva za izdavanje raznih odobrenja za selektivni ribolov, znanstveni ribolov, međunarodna natjecanja itd. Nadalje, smanjuju se naknade za stručno osposobljavanje, ukidaju se papirnate evidencije kao i dostave podataka o ribolovnom naporu i zadržanom ulovu u sportskom i gospodarskom ribolovu, tj. zamjenjuju se elektroničkim aplikacijama i povezanošću s budućom digitalnom bazom. Važna mjera odnosi se na uvođenje elektroničkih dozvola za ribolov, kao i bezgotovinske naplate i raspodjele sredstava, što će olakšati kupnju dozvola, poglavito ribiča turista, kao i kontrolu naplate naknada. Uvodi se novi, fleksibilniji sustav financiranja ovlaštenika ribolovnog prava koji će omogućiti lakše ispunjavanje financijskih obveza propisanih planovima upravljanja, a koji se odnose na poribljavanje, učinkovit nadzor i kontrolu putem ribočuvarske službe i druge obveze. Predloženi sustav financiranja odgovara sadašnjem socioekonomskom trenutku te potrebama svih sudionika u slatkovodnom ribolovu. Osnovna pitanja koja se uređuju Zakonom Novi Zakon o slatkovodnom ribarstvu stvorit će kvalitetnije i učinkovitije zakonske pretpostavke za reguliranje obavljanja sportskog i gospodarskog ribolova na kopnenim riboiovnim vodama te provođenje inspekcijskog nadzora nad sudionicima. U tu svrhu norme su upotpunjene i pojašnjene te su cjelovito uređena sporna pitanja odnosno različita tumačenja određenih pojmova (inundacijski pojas, poplavljeno područje, vodotok, lovostaj) od strane ribara, ribiča te ribarske inspekcije Ministarstva poljoprivrede i ovlaštenih službenih osoba Ministarstva unutarnjih poslova, što je rezultiralo poteškoćama u dosadašnjoj provedbi Zakona na terenu. U dijelu zaštite prirode i okoliša, zakon se usklađuje sa odredbama propisa o zaštiti prirode i okoliša kao i vodnog gospodarstva kod uvjeta zaštite prirode odnosno prethodnih suglasnosti na planove upravljanja. Nadalje, uređuje se tržište slatkovodnom ribom-proizvodima ribarstva u gospodarskom ribolovu, kako bi se postigla učinkovitija kontrola i nadzor stavljanja na tržište, smanjenje crnog i sivog tržišta ribom, osigurala dostatna opskrba slatkovodnom ribom kao i sljedivost ribe. Olakšat će se uvjeti za ovlaštenike povlastica za gospodarski ribolov kroz definirana područja ribolova, ovlašćuju se ovlaštene osobe županije za inspekcijski nadzor na ribolovnim vodama, a evidencija ulova i ribolovnog napora voditi će se elektronički. Uvođenjem elektroničke prodaje ribičkih dozvola olakšat će se kupnja istih, poglavito stranim turistima, što će olakšati i povećati frekvenciju dolazaka ribiča kao ciljanih turista, te u konačnici pogodovati razvoju lokalnih ruralnih zajednica. Uvodi se i elektroničko evidentiranje prodaje dozvola i uplata naknada u državni proračun Republike Hrvatske, Saveza i ovlaštenika ribolovnog prava. Stvaraju se pretpostavke za implementaciju elektroničke baze podataka, učinkovitog prikupljanja i obrade svih podataka iz slatkovodnog ribolova, kao i već navedene elektroničke prodaje dozvola za ribolov. Uređuju se kadrovske i materijalno-tehničke norme za ovlaštene znanstveno-istraživačke ustanove u obavljanju poslova iz područja slatkovodnog ribarstva, te se uvodi kategorija ribolova za potrebe javnih akvarija otvorenih za javnost. Uređuju se ovlasti ribarske inspekcije, a odredbe za pojedine prekršaje se revidiraju, odnosno usklađuju s važećim odredbama propisa o prekršajima. Posljedice koje će donošenjem Zakona preoisteći Završno, predloženi Zakon omogućuje odgovorno i održivo iskorištavanje prirodnog resursa-ribljeg fonda kopnenih ribolovnih voda na ekološki uravnotežen te gospodarski i društveno opravdan način kroz mjere za zaštitu, očuvanje i obnovu resursa i slatkovodnih ekosustava, što će pridonijeti opstojnosti i razvoju lokalnih ruralnih zajednica kroz ribolovni turizam i ponudu zdravstveno ispravne ribe na tržištu uz osiguranje njezine sljedivosti. Nadalje, informatizacijom se postiže olakšano ispunjavanje obveza dostave podataka, komunikacije, te transparentnost u financiranju svih obveza i korištenju sredstava, odnosno spriječene su bilo kakve mogućnosti financijskih malverzacija. Ukidanjem administrativnih opterećenja svih sudionika postižu se značajne uštede, što će pogodovati opstanku i razvoju sportskog i gospodarskog ribolova.